Juz Panu odpowiadam.
Antyrefleksyjna powloka eliminuje odbicia powstajace na samej soczewce - i nie ma nic wspolnego z oslepianiem, olsnieniem itp. Ogolnie warto ja "wziasc" bez wzgledu jaka soczewke Pan wybierze.
Co do polaryzacji, to osoba piszaca, ze "nie dziala z pionowa szyba" miala raczej na mysli ze nie wyeliminuje odbic po przejsciu przez szybe, natomiast zapomniala dodac, ze wyeliminuje pozostale, np. lustrzacy sie w upalny dzien asfalt.
Kierowca ciezarowki nie cierpi jak kierowca osobowki, ze deska rozdzielcza odbija mu sie w szybie - wiec ten dodatkowy problem nie istnieje.
Jezeli juz bym sie sklanial to wybralbym polaryzacyjne, ewentualnie widze takie rozwiazania:
- okulary z bialymi soczewkami z powloka antyrefleksyjna ale do tego oprawka z nakladka polaryzacyjna przyczepiana na magnes
- j/w tylko oprawa dowolna i nakladki polaryzacyjne na takim motylku, docinane od ksztaltu oprawy (mniej estetyczne rozwiazanie, ale jezeli tylko do samochodu) - przy tym rozwiazaniu sam sie Pan przekna czy warto polaryzacje czy nie, cena takich nakladek to okolo 40-70zl
- okulary z soczewkami polaryzacyjnymi + powloka antyrefleksyjna
- okulary z soczewkami drivewear + powloka
dwie ostatnie wymienione to ciemne soczewki, wiec jazda tylko w dzien.
O soczewkach DriveWear moze Pan poczytac na naszej stronie
[spam].optometria.[spam]/bielawski ... =drivewear
jest to polaczenie: polaryazacji, transitions (fotochromu dzialajacego za szyba) oraz barwienia, ale i najdrozsze ze wszystkich rozwiazan
Jezeli chodzi o kategorie soczewek barwionych to sa tutaj opisy
[spam].optometria.[spam]/bielawski ... nsmitancja
polaryzacyjne to okolo 75% przyciemnienia,
drivewear od okolo 50 - 85%
wiec obie spelniaja warunek max kat 3 czyli nadaja sie do prowadzenia pojazdow.