ODPOWIEDZ Posty: 4 Strona 1 z 1
Blue control. Optyk wprowadził w błąd, jak rozwiązać sprawę?
  • SeBaLy
    Posty: 0
    Rejestracja: 05 marca 2021, 19:47

    Blue control. Optyk wprowadził w błąd, jak rozwiązać sprawę?

    autor: SeBaLy » 05 marca 2021, 20:14

    Witam, dostałem od okulisty receptę na okulary korekcyjne, które mam nosić non stop. U optyka opisałem sprawę, że potrzebuję okulary do komputera, oraz do jazdy samochodem, aby żadne refleksy ,czy tym podobne mnie nie rozpraszały. Młoda sprzedawczyni coś nabąknęła, że jest takie coś jak drive control, czy coś w tym rodzaju, po czym spytała, czy dużo jeżdze tym samochodem, powiedziałem, że krótkie trasy codziennie, ale chciałbym szkła takie, aby nic nie rozpraszało mnie podczas jazdy. Powiedziała, że blue control są do komputera i że w jakimś stopniu będą refleksy podczas jazdy niwelować, więc takie wybrałem. Odebrałem okulary i wielkie rozczarowanie. W dzień, gdy żródło światło mam za plecami, na 1/3 okularów widzę niebieską poswiatę na szkłach, gdy wieczór oglądam telewizor przy załączonych lampach, pod każdym źródłem światła, widze drugie źródło światła, ale niebieskie. W nocy nie da się w ogóle jechać w tych okularach samochodem, gdy jedzie samochód z naprzeciwka, obok jego świateł mijana widzę 2 następne źródła światła ale niebieskie, przy czym jedno ,,jedzie'' moim pasem ruchu na mnie, aż samochód jadący z naprzeciwka zrówna się z moim. Jak rozwiązać tą sprawę u optyka? Da się tą powłokę ściągnąć lub nałożyć inną? Wysłać to na reklamacje, bo może coś źle zrobili?
  • mexx
    Ekspert
    Ekspert
    Posty: 301
    Rejestracja: 06 sierpnia 2008, 10:18
    Lokalizacja: Polska

    Re: Blue control. Optyk wprowadził w błąd, jak rozwiązać sprawę?

    autor: mexx » 06 marca 2021, 15:01

    Powiedziała, że blue control są do komputera i że w jakimś stopniu będą refleksy podczas jazdy niwelować,
    Moim zdaniem, z którym pewnie nie wszyscy się zgodzą, takie słowa w ustach optyka byłyby co najmniej dziwne. Z powłokami to jest ogólnie trochę dziwnie. Powłoka antyrefleksyjna ma likwidować odbicia światła od powierzchni soczewek, a tym samym zwiększać przepuszczalność światła. W dzień to będzie korzystne, ale jakim cudem mają mniej oślepiać światła samochodów w nocy, skoro światła przechodzi więcej? Jest korzystna, ale głównie dlatego, że nie odbija się od tylnej powierzchni światło pojazdów jadących z tyłu. W nocy przechodzi więcej światła, co byłoby korzystne, gdy nie ma innych pojazdów i jest ciemno na drodze, ale takich sytuacji dzisiaj już prawie nie ma. Natomiast powłoki eliminujące światło niebieskie stosowane w okularach do stałego noszenia, czy kierowania pojazdami, szczególnie po zmroku, to nieporozumienie. Światło niebieskie jest eliminowane ze strumienia przechodzącego przez soczewkę poprzez odbicie na jej powierzchni. Na powierzchnię soczewek położone są doskonałe powłoki antyrefleksyjne likwidujące odbicie światła i mające, 2, 3 … niedługo pewnie i 10 lat gwarancji i…… na te doskonałe powłoki antyrefleksyjne nakłada się powłokę refleksyjną, tzn. odbijającą światło niebieskie. I jest super. Kasa jest, a efekt taki jakiego Pan doświadcza. Jeżeli już komuś zależy na eliminowaniu tego światła niebieskiego, to należałoby poszukać soczewek, które eliminują to światło poprzez absorpcję, a nie odbicie. Przy czym należy zwrócić uwagę na to, aby takie soczewki miały jednocześnie dużą przepuszczalność światła dla długości fali 500 i więcej nm, jeżeli miałyby być używane również do innych celów, a nie tylko do pracy z komputerami.
    Co z tymi soczewkami można zrobić? Nic, tylko wymiana. Czy optyk pokryje jej koszt? Trudno powiedzieć, to zależy od firmy i od tego jakie dokładnie warunki były ustalone przy zamówieniu.
  • SeBaLy
    Posty: 0
    Rejestracja: 05 marca 2021, 19:47

    Re: Blue control. Optyk wprowadził w błąd, jak rozwiązać sprawę?

    autor: SeBaLy » 07 marca 2021, 14:11

    mexx pisze: 06 marca 2021, 15:01
    Powiedziała, że blue control są do komputera i że w jakimś stopniu będą refleksy podczas jazdy niwelować,
    Moim zdaniem, z którym pewnie nie wszyscy się zgodzą, takie słowa w ustach optyka byłyby co najmniej dziwne. Z powłokami to jest ogólnie trochę dziwnie. Powłoka antyrefleksyjna ma likwidować odbicia światła od powierzchni soczewek, a tym samym zwiększać przepuszczalność światła. W dzień to będzie korzystne, ale jakim cudem mają mniej oślepiać światła samochodów w nocy, skoro światła przechodzi więcej? Jest korzystna, ale głównie dlatego, że nie odbija się od tylnej powierzchni światło pojazdów jadących z tyłu. W nocy przechodzi więcej światła, co byłoby korzystne, gdy nie ma innych pojazdów i jest ciemno na drodze, ale takich sytuacji dzisiaj już prawie nie ma. Natomiast powłoki eliminujące światło niebieskie stosowane w okularach do stałego noszenia, czy kierowania pojazdami, szczególnie po zmroku, to nieporozumienie. Światło niebieskie jest eliminowane ze strumienia przechodzącego przez soczewkę poprzez odbicie na jej powierzchni. Na powierzchnię soczewek położone są doskonałe powłoki antyrefleksyjne likwidujące odbicie światła i mające, 2, 3 … niedługo pewnie i 10 lat gwarancji i…… na te doskonałe powłoki antyrefleksyjne nakłada się powłokę refleksyjną, tzn. odbijającą światło niebieskie. I jest super. Kasa jest, a efekt taki jakiego Pan doświadcza. Jeżeli już komuś zależy na eliminowaniu tego światła niebieskiego, to należałoby poszukać soczewek, które eliminują to światło poprzez absorpcję, a nie odbicie. Przy czym należy zwrócić uwagę na to, aby takie soczewki miały jednocześnie dużą przepuszczalność światła dla długości fali 500 i więcej nm, jeżeli miałyby być używane również do innych celów, a nie tylko do pracy z komputerami.
    Co z tymi soczewkami można zrobić? Nic, tylko wymiana. Czy optyk pokryje jej koszt? Trudno powiedzieć, to zależy od firmy i od tego jakie dokładnie warunki były ustalone przy zamówieniu.
    Witam, jestem po wizycie u optyka. Opisałem mu sprawe i powiedziałem, że jego pracownica wprowadziła mnie w błąd. Powiedział, że wymienią mi zwykłe szkła, takie bez blue control na ich koszt, ale jak tym razem będę widział jakieś refleksy, to już mi drugi raz nie wymienią. Teraz pytanie, czy takie zwykłe szkła to miał na myśli bez antyrefleksu? Czy w takich szkłach też nie będzie problemu z prowadzeniem w nocy?
  • mexx
    Ekspert
    Ekspert
    Posty: 301
    Rejestracja: 06 sierpnia 2008, 10:18
    Lokalizacja: Polska

    Re: Blue control. Optyk wprowadził w błąd, jak rozwiązać sprawę?

    autor: mexx » 07 marca 2021, 15:45

    Znaczy się firma dba o swój wizerunek. Co optyk rozumiał pod określeniem „zwykłe szkła” nie wiem. Szkoda, że Pan nie zapytał czy będą z AR, czy bez. Ja noszę soczewki bez jakichkolwiek powłok i nie mam problemu z refleksami, czy prowadzeniem samochodu w nocy. Na ile są widoczne refleksy i na ile przeszkadzają zależy w dużej mierze od konstrukcji soczewki dla danej mocy, a AR jest alternatywą. Optymalizacji konstrukcji pod tym kątem raczej nikt Panu nie zrobi, ale na ogół standardowe soczewki mieszczą się „w granicach przyzwoitości” jeśli chodzi o te refleksy. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze.
ODPOWIEDZ Posty: 4 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 10 gości