ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1
Wadliwa soczewka SEIKO A-Zone Reklamacja
  • slaweko
    Posty: 0
    Rejestracja: 02 września 2019, 13:20

    Wadliwa soczewka SEIKO A-Zone Reklamacja

    autor: slaweko » 02 września 2019, 19:17

    Witam wszystkich Forumowiczów

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, poradę jak rozwiązać niżej opisany problem.

    Zamówiłem ostatnio nowe okulary wraz z soczewkami SEIKO A-Zone 1.74 podwójnie asferyczne o mocach: Lewe -7,50 Sph, 0 Cyl, Prawe -9,25 Sph, -0,50 Cyl. Po założeniu okularów stwierdziłem, że widzenie w prawej soczewce we wszystkich kierunkach jest bardzo dobre (oczywiście na brzegach niższa ostrość jak w każdej asferycznej soczewce), obraz jest ostry i nie rozmazany. W lewej soczewce widzenie na wprost i w prawo jest bardzo dobre, natomiast po skierowaniu oka lewego już minimalnie w lewo obraz w soczewce staje się mocno rozmazany (tak jakby soczewka była wysmarowana tłustą substancją). Dzieje się tak, mimo dokładnego wyczyszczenia soczewki. Po odseparowaniu/zasłonięciu prawego oka również. Zgłosiłem ten problem pracownikowi Salonu. Pracownik polecił mi mimo wszystko przez najbliższe dni spróbować nosić okulary w celu adaptacji oczu do nowych okularów. Mimo wielokrotnych prób noszenia tych okularów moje lewe oko nie jest w stanie przystosować się do opisanych zniekształceń obrazu. Właściciel w/w salonu próbował również lekko zgiąć oprawki „do wewnątrz”, lecz efekt opisany wyżej pozostał bez zmian. Noszenie okularów z taką soczewką powoduje u mnie duży dyskomfort i irytację.

    Są to moje piąte okulary z soczewkami asferycznymi w ciągu ostatnich kilkunastu lat i doskonale zdaję sobie sprawę, że na bokach takich soczewek minimalnie obniżona jest ostrość ze względu na prawa fizyki w konstrukcji takiej soczewki. Jednakże efekt opisany wyżej nigdy nie występował wcześniej w moich dotychczasowych okularach, nawet po ich kilkuletnim użytkowaniu. Użytkowałem wcześniej soczewki HOYA i ZEISS 1.74.

    Nowe okulary mają identyczne tarcze jak aktualnie używane, dioptraż identyczny, odległość źrenic identyczna. Zareklamowałem okulary i zażądałem wymiany soczewki na nową, nie wadliwą. Właściciel salonu nie uznał mojej reklamacji. Twierdzi, że posiada ekspertyzę producenta, że soczewka nie jest uszkodzona. To jest kompletnie absurdalna sytuacja. Zapłaciłem blisko 3 tys. zł i nie widzę prawidłowo, a znalazłem w necie opisy identycznego problemu i inni producenci wymieniali soczewkę na nową, nieuszkodzoną i nie było problemu.

    Bardzo Was proszę o pomoc, co robić, gdyż nigdy nie byłem w takiej sytuacji żeby zamówić i zapłacić tak drogo za ponoć najlepsze na świecie soczewki a zostać tak absurdalnie i skandalicznie potraktowanym przez renomowany Salon optyczny i firmę SEIKO.
ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Semrush [Bot] i 5 gości