ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1
Okulary asferyczne około +6.00
  • abcabc
    Posty: 0
    Rejestracja: 06 lutego 2015, 23:08
    Lokalizacja: Wlkp.

    Okulary asferyczne około +6.00

    autor: abcabc » 11 kwietnia 2015, 15:41

    Witajcie,
    zaczynam rozglądać się za nowymi okularami, stare mam od 15 lat i już się "znosiły". W starych okularach szkła mam +6.00 na obu oczach. Przed wykonaniem nowych przejdę badanie okulistyczne, ale podejrzewam, że wartości pozostaną zbliżone/takie same.

    Interesują mnie szkła asferyczne. Czy warto też rozważać podwójnie asferyczne?

    W jednym z salonów zaproponowano mi szkła Hoya 1.74 - co sądzicie?

    Proszę o porady, przyznaję, że jestem zielony w kwestiach technicznych, związanych z optyką.

    Zależy mi na jak najlepszym doborze okularów, które mają służyć długie lata.

    Dziękuję i pozdrawiam!

    [ Dodano: 11 Kwiecień 2015, 15:41 ]
    Cześć ponownie,
    zdecydowałem się na zakup okularów z soczewkami asferycznymi o indeksie 1.74. Wada wzroku w badaniu wyszła +5.5 na obu oczach.

    Okulary odebrałem z salonu, ale pojawił się problem. Ostry, wyrazisty obraz jest tylko w centralnej części szkieł. Gdy popatrzę na przykład trochę w prawo lub lewo to obraz staje się zamazany. Jest to niestety nie do zaakceptowania. Owszem, szkła są fajne, bo cienkie, ale nie wyobrażam sobie męczyć się z tymi rozmazanymi bokami.

    Zgłosiłem to w salonie, powiedzieli, że czasem u klientów pojawia się tego typu problem i u jednych jest on kwestią przyzwyczajenia do nowych szkieł, a u innych niestety trzeba wymienić szkła na takie, które mają niższy indeks (na szczęście zwracają różnicę ceny szkieł). Szczerze mówiąc obawiam się, że w moim przypadku będzie to kwestia niedoskonałości szkieł, jakoś trudno mi to sobie wyobrazić, żeby ten rozmazany obraz po bokach zaniknął z czasem.