ODPOWIEDZ Posty: 3 Strona 1 z 1
Szkła w kolorze
  • wulzda
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 1
    Rejestracja: 28 lutego 2010, 11:38
    Lokalizacja: Świętokrzyskie

    Szkła w kolorze

    autor: wulzda » 28 lutego 2010, 13:23

    Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytanie okaże się głupie, ale długo szukałem informacji na ten temat w internecie i tak naprawdę wciąż nie wiem zbyt wiele na ten temat, więc postanowiłem napisać z tym na forum, gdzie mam nadzieje że ktoś w przystępny sposób wyjaśni mi jak to z tym jest.

    Otóż zastanawiam się czy istnieją okulary korekcyjne o kolorowych szkłach (np żółte), tzn jeżeli mam wadę wzroku to czy mogę nosić okulary o lekko "zabarwionych" szkłach, mniej więcej takich jakie ma np mężczyzna na tym zdjęciu http://www.musichead.com.au/fileup/acts ... /20445.jpg


    Jestem totalnym laikiem w tej sprawie, więc z góry przepraszam jeżeli coś gdzieś źle nazwałem, przeglądałem wasze forum w poszukiwaniu informacji na ten temat, lecz zawsze mogłem coś przeoczyć, mam nadzieje że ktoś wreszcie wyjaśni mi jak to z tym jest. Pozdrawiam
  • mashoni
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 31
    Rejestracja: 28 lutego 2010, 16:07
    Lokalizacja: Żywiec

    autor: mashoni » 28 lutego 2010, 16:18

    Oczywiście soczewki mogą być barwione na różne kolory.Jezeli chodzi o barwienie soczewek organicznych to rozne firmy posiadają szeroka palete barw w zależności od tego jaki kolor klient preferuje.Mozna zabarwic soczewki jednolicie (cala soczewka w jednym kolorze) gradalnie (kolor rozjasnia sie od gory do dolu) i bigradalnie (2 kolory inny od gory inny od dolu oba rozjasniaja sie ku srodku soczewki).Soczewki moga byc zabarwione na rozny stopien zaciemnienia.Barwione soczewki zabezpieczaja przed promieniowaniem UVA i UVB
  • OkoVision
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 70
    Rejestracja: 13 marca 2010, 11:05
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: OkoVision » 14 kwietnia 2010, 20:17