Zablokowany Posty: 3 Strona 1 z 1
Wybór średnicy soczewki
  • emka135
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 1
    Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 11:20
    Lokalizacja: Namysłów

    Wybór średnicy soczewki

    autor: emka135 » 14 sierpnia 2009, 12:05

    Witam!

    Mam średnicę 13,8 i krzywiznę 8,6. Problem w tym, że te soczewki, które chciałabym kupić mają śr. 14 a tańsze tej samej firmy(Bausch & Lomb) śr. 14,2. Te drugie z pewnością będą za duże, ale może zdecydować się na te pierwsze??? Mam wątpliwości, jestem początkującym użytkownikiem soczewek i narazie noszę jednorazowe (Focus Dalies). Teraz chcę się zdecydować na miesięczne i właśnie mam problem ze znalezieniem odpowiedniego rozmiaru (i ZARAZEM zadawalającej ceny).

    Z góry wielkie dzięki.
  • jankes82
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 3
    Rejestracja: 31 lipca 2009, 21:24
    Lokalizacja: Olkusz

    autor: jankes82 » 15 sierpnia 2009, 14:08

    Pod żadnym pozorem nie pozostawiaj wyboru wyłącznie własnemu widzimisię. Na pewno znajdziesz te mądrości w zasobach forum ale powtórzę to co przerobiłem na własnych oczach. Przy pierwszym dopasowaniu soczewek, okulista-optometrysta zalecił soczewki o krzywiźnie 8,6 i średnicy 14,2 z ciba vison. Leżały pięknie jednak oko je słabo tolerowało, nie były zbyt wygodne dla mnie. Na własną rękę kupiłem soczewki z baush&lomb o tej samej krzywiźnie ale ze średnicą 14,0 czyli o 0,2mm mniejsze. Przez to że promień krzywizny został ten sam, ale w mniejszej średnicy, soczewka jest bardziej wysklepiona. Coś mnie tknęło i pojechałem te 35km do mojego okulisty i okazało się że w żadnym wypadku nie mogę nosić tych soczewek gdyż latają po całym oku!