ODPOWIEDZ Posty: 5 Strona 1 z 1
Zanim zaczne- co i jak soczewki kolorowe
  • żarówa
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 1
    Rejestracja: 02 czerwca 2009, 21:47
    Lokalizacja: wwa

    Zanim zaczne- co i jak soczewki kolorowe

    autor: żarówa » 02 czerwca 2009, 21:54

    witam :) jestem nowy na forum, i zielony w temacie proszę więc o wyrozumialosc.
    Przymierzam sie do zakupu soczewek nie korekcyjnych, kolorowych [np z wzorkiem albo barwiących], zastanawiam sie czym sie kierować przy wyborze soczewek, wiem ze istnieje podział ze wzgledu na "trwałosc" i w tym temacie sporo mozna wyczytac na forum. Interesuje mnie czy są jakieś inne kryteria, slyszalem o "krzywiznie soczewki" lub czyms takim, czy ktos moglby mi to przyblizyc? Czy jest cos takiego jak "rozmiar" soczewki? Czy przed kupnem wybrac sie do optyka? ile kosztuje podstawowe badanie [tolerancja soczewek? ] podkreslam ze nie chodzi o soczewki korekcyjne.

    pozdrawiam :tak:
  • piotrekk
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 13
    Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:06
    Lokalizacja: z miasta

    autor: piotrekk » 02 czerwca 2009, 22:07

    Chcesz kupić na własną rękę ? A zakładałeś kiedyś takie coś na oko ? :) Jak nigdy to może cię to przerazić co trzeba zrobić z okiem żeby to założyć. Udaj się lepiej na dobór i instrukcje zakładania i ściągania.
    Ostatnio zmieniony 02 czerwca 2009, 22:08 przez piotrekk, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    autor: optometrysta.pl » 02 czerwca 2009, 22:12

    O krzywiznie i srednicy soczewki istnieje obszerny przyklejony watek... sa tam rowniez informacje o tym, ze te parametry maja bardzo istotne znaczenie do doboru soczewek - sam nie jestes w stanie tego stwierdzic, moze to specjalista aplikujacy soczewki.