ODPOWIEDZ Posty: 10 Strona 1 z 1
Pilna prośba o pomoc - wada nowej soczewki?
  • kiprak
    Posty: 0
    Rejestracja: 13 grudnia 2014, 17:12
    Lokalizacja: Poznań

    Pilna prośba o pomoc - wada nowej soczewki?

    autor: kiprak » 15 stycznia 2015, 20:14

    Koledzy, koleżanki!

    W dniu dzisiejszym odebrałem swoje nowe okulary. Są w nich zamontowane szkła Hoya z najwyższą powłoką antyrefleksyjną.
    Niestety, na moje oko soczewki posiadają wadę. Kilka chwil po wyciągnięciu okularów z etui, zauważyłem pewne nieprawidłowości na powierzchni soczewki. W pierwszej kolejności byłem przekonany, że to ślad np. po pisaku/cienkopisie, którym soczewki mogły zostać oznaczone np. przez optyka (lewa/prawa soczewka) i nie zostały starte po montażu. Po dokładnych oględzinach, na powierzchni soczewki, na którą pada refleks świetlny, widać delikatne, nieregularne kształty umiejscowione na obydwu soczewkach. Widoczne są nie na całej powierzchni, a na pewnym obszarze. Soczewki mają odcień niebieski, a te kształty są ciemniejsze, wpadają w fiolet.

    Moje pytanie brzmi, czy to nierówno nałożona powłoka antyreflekcyjna? Jestem z jednej strony wściekły, z drugiej strasznie zawiedziony. Soczewki były bardzo drogie z racji moje wady wzroku. Chciałbym jak najszybciej odesłać je do reklamacji. Prosiłbym Was jednak o pomoc, aby zdiagnozować problem i być zwyczajnie mądrzejszym w rozmowie z optykiem. Przy tak poważnym zakupie, nie mogę pozwolić na to, aby otrzymać szkła, które nie są idealnie przejrzyste i mogą powodować dyskomfort w widzeniu.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    autor: optometrysta.pl » 15 stycznia 2015, 20:49

    Z opisu ciezko wnioskowac, mam nadzieje, ze Pan to rozumie.

    Markera wlasciwie sie nie uzywa na soczewkach nowych aby oznaczyc jak Pan to okreslil "lewa / prawa" bo nie ma takiej potrzeby.

    Trudno tez wnioskowac co Pan rozumie pod pojeciem tych ksztaltow, czy sa to ewidentne rysy czy moze cracking powloki - taka skorka pomaranczy. Jaka jest oprawa? Moze soczewki sa za ciasno zmontowane i doszlo do naprezen.

    Pisze Pan ze ma soczewki z firmy Hoya a odcien powloki niebieski - czy to soczewki BlueControl?

    Sprawa nalozenia powloki bardzo rzadko sie zdarza, czesciej tutaj wina jest zbyt mocny docisk w automacie, przegrzanie czy zbyt "ciasny" montaz. Ale nie nalezy tutaj eliminowac zadnej z mozliwosci.

    Udac sie na spokojnie w miejsce zakupu, spokojnie wyjasnic, pokazac. Czasami konieczne bedzie odeslanie soczewek do producenta.
  • kiprak
    Posty: 0
    Rejestracja: 13 grudnia 2014, 17:12
    Lokalizacja: Poznań

    autor: kiprak » 16 stycznia 2015, 09:36

    Serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź. Bardzo ciężko jest opisać to zjawisko, a jeszcze trudniej sfotografować. Te kształty przypominają coś jak mroczki, które czasami pojawiają się przed oczami. Są nieregularne, odznaczają się ciemniejszą barwą. Oprawki posiadam jak poniżej - Emporio Armani.

    Obrazek

    Jest to BlueControl, zgadza się. Nie jest to struktura skórki pomarańczy, która obejmuje całą soczewkę. Coś podobnego zaobserwowałem w swoich starych soczewkach. Nowe są jednolite, a opisane wady występują miejscami.

    [ Dodano: 16 Styczeń 2015, 09:36 ]
    Rozumiem, że tej klasy szkiełko powinno być idealnie przejrzyste tzn. bez jakichkolwiek dziwnych kształtów, przebarwień, skaz itp. ? To nie są z pewnością żadne aberacje ani refleksy.
    Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2015, 21:11 przez kiprak, łącznie zmieniany 4 razy.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    autor: optometrysta.pl » 16 stycznia 2015, 13:52

    przebarwienia moga sie pojawic po zbyt ciasnym montazu lub przegrzaniu powloki - zwlaszcza obwodowo. Centralnie jak jest slad, to moze wynikac z zacisku w automacie. Tylko tak jak zauwazyles, z Twoje strony ciezko zrobic fotke, z naszej czasami trudno nie widzac tego. Pozostaje Ci wizyta u optyka
    Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez optometrysta.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
  • kiprak
    Posty: 0
    Rejestracja: 13 grudnia 2014, 17:12
    Lokalizacja: Poznań

    autor: kiprak » 16 stycznia 2015, 14:37

    Okulary zamawiałem internetowo w dość dużym i znanym salonie optycznym (nie sieciowym). Musiałbym opisać wadę i odesłać okulary. Mam tylko dylemat - jak sprecyzować co mam na myśli, kategorycznie nie zgadzając na takie soczewki, jakie otrzymałem.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    autor: optometrysta.pl » 16 stycznia 2015, 15:01

    tak, opisac i odeslac.
  • kiprak
    Posty: 0
    Rejestracja: 13 grudnia 2014, 17:12
    Lokalizacja: Poznań

    autor: kiprak » 29 stycznia 2015, 23:19

    Tak też zrobię. Kontaktowałem się z optykiem, szkła odesłać ma do centrali Hoya w ramach reklamacji. Pytanie, jeśli to wina złego montażu, co wtedy? Jako konsument mogę mieć problem z obroną własnej racji.

    Przyjrzałem się raz jeszcze tym szkiełkom. Pomimo, że powierzchnia soczewki jest płaska, te widoczne pod światło skazy, są jakby delikatnie uniesione ponad jej płaszczyznę i jakby sfałdowane przy krawędziach. To jest strasznie słabo dostrzegalne, tylko pod odpowiednim kontem, ale jest.

    [ Dodano: 16 Styczeń 2015, 19:01 ]
    Tak jakby problem dotyczył warstwy, która naniesiona jest na soczewkę.

    [ Dodano: 18 Styczeń 2015, 14:24 ]
    Na poniższym zdjęciu widać w minimalnym stopniu jedną z "wad", które opisywałem.
    Zdjęcie zrobione pod światło padające z góry.

    Obrazek

    [ Dodano: 29 Styczeń 2015, 23:19 ]
    Koledzy, koleżanki!

    W dniu dzisiejszym odebrałem telefon z salonu optycznego. Poinformowano mnie, że Hoya uwzględniła moją reklamację, otrzymam nowe soczewki okularowe. W chwili obecnej oczekuję na przesyłkę. Będę spokojny jeśli na "własne oczy" przekonam się, że otrzymam w pełni wartościowy produkt. Nie mniej jednak, dzielę się tą właśnie informacją. Być może komuś z Was będzie przydatna.

    Dzięki, dobrej nocy!
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    autor: optometrysta.pl » 30 stycznia 2015, 14:08

    To nic nowego, kazdy ma prawo do reklamacji zakupionego produktu.
  • kiprak
    Posty: 0
    Rejestracja: 13 grudnia 2014, 17:12
    Lokalizacja: Poznań

    autor: kiprak » 30 stycznia 2015, 18:05

    LEMUR pisze:To nic nowego, kazdy ma prawo do reklamacji zakupionego produktu.
    Oczywiście! Każdy konsument ma prawo do reklamacji wadliwego towaru, a w tym przypadku jest to niezgodność towaru z umową. Sprawa reklamacji jakiegokolwiek towaru nie wygląda jednak tak optymistycznie jak mogłoby się wydawać. Coraz częściej dochodzi do kuriozalnych sytuacji gdzie produkt objęty gwarancją "tak naprawdę jej nie posiada"... Owszem, towar jest objęty gwarancją, ale dochodzenie swoich praw to droga przez mękę. Coś o tym wiem, niejednokrotnie walczyłem o swoje prawa z pomocą prawnika czy Federacji Konsumentów. Życie nauczyło mnie, że choć wina za wadliwy towar leży po stronie producenta, nagminnie obciążany jest nią konsument, a sprzedawca/importer/producent tylko odbija piłeczkę broniąc się często ekspertyzą "własnego i współpracującego" rzeczoznawcy. Producenci często liczą na brak determinacji konsumentów do walki o swoje prawa, wierzą w to, że wiele osób podda się już na starcie. Jest to niezwykle często zjawisko.

    Nie dziwi więc fakt, że się ogromnie cieszę. :) Wszystko na to wskazuje, że problem zostanie rozwiązany szybko, bezproblemowo i SPRAWIEDLIWIE - z korzyścią dla konsumenta.
  • MrOptic
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 101
    Rejestracja: 20 września 2011, 13:22
    Lokalizacja: POLSKA

    autor: MrOptic » 17 lutego 2015, 15:32

    Nieprofesjonalny sprzedawca zawsze bezie chciał zrzucić winę na konsumenta i to naturalna sprawa,co innego kiedy masz do czynienia z fachową firmą,sklepem i nie ma wtedy powodu do obaw,akurat w powyższym przypadku reklamacja powinna być uwzględniona.
ODPOWIEDZ Posty: 10 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości