ODPOWIEDZ Posty: 4 Strona 1 z 1
Okulary dla kierowców
  • 83ANNA
    Posty: 0
    Rejestracja: 04 kwietnia 2018, 08:37

    Okulary dla kierowców

    autor: 83ANNA » 04 kwietnia 2018, 09:20

    Witam. Borykam się z zakupem okularów typowych dla zawodowych kierowców. Z tego co się orientuje ale i z tego co mi proponowano w różnych salonach optycznych jest szeroki wybór: fotochromy, korekcyjne przeciwsłoneczne, EnRoute, teraz jakieś w telewizji też reklamują. Czy ktoś sam na swoim przykładzie może mi powiedzieć cos na ten temat? Dodam tylko ,że moją wada to OP -1 i OL -1do dali a jestem zawodowym kierowcą, zmieniające się warunki klimatyczne i troszkę zaczynają mnie oślepiać światła innych samochodów. Dziękuję za każdą podpowiedz.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    Re: Okulary dla kierowców

    autor: optometrysta.pl » 04 kwietnia 2018, 09:34

    tak więc.
    - fotochromy możesz sobie odpuścić - są jedne które działają za szybą samochodu, ale w niewielkim stopniu: zależne od temperatury wewnątrz, nachylenia przedniej szyby itp - raczej jako uniwersalne na codzień
    - polaryzacja, przeciwsłoneczne - to wiadomo - tylko na słoneczne dni
    - enroute - tu są dwie wersje. Wersja Pro jest tylko na trudne warunki (posiada dodatkową powłokę w porównaniu do wersji podstawowej i nadaje jej taki "bursztynowy" odcień. Wersja podstawowa już do prowadzenia dla kierowcy.

    Tak więc jeżeli faktycznie jesteś zawodowym kierowcą możesz rozpatrzyć dwie opcje.
    EnRoute lub pro - tu przemyśl. Na słoneczne dni do EnRoute nakładkę polaryzacyjną (możesz wybrać takie oprawki które już mają nakładkę fabryczną (dość estetyczne) lub gdy spodoba ci się oprawka bez nakładki, to są takie doczepiane - popytaj w salonach.