ODPOWIEDZ Posty: 10 Strona 1 z 1
Zmęczone kierowcy oczy.
  • staromodny
    Posty: 0
    Rejestracja: 28 maja 2017, 21:27

    Zmęczone kierowcy oczy.

    autor: staromodny » 28 maja 2017, 21:36

    Witam. Mam 31 lat i zawodowo pracuję jako kierowca - a dokładniej kurier. Od jakiegoś czasu odczuwam może nie problem, ale na pewno poważny dyskomfort - silne zmęczenie oczu. Niemal codziennie. Odczytanie numeru telefonu z Handheld'a czy listu przewozowego coraz częściej sprawia mi problem bo cyferki lekko się rozmazują. Nie chcąc snuć domysłów, będąc jednocześnie przekonanym o potencjalnej wadzie wzroku udałem się do optyka. I tam spotkała mnie niespodzianka. Wada, +0.25 oko lewe i prawe, czyli żadna. Skąd zatem taki dyskomfort skoro nie pracuję bezpośrednio przy komputerze a wada jak widać też nie ma gdzie poszaleć?
    Optometrysta powiedział, że zasadniczo przy tej wadzie to za wcześnie na okulary. No, chyba, że doraźnie skoro już Pan musi... Słyszałem też o szkłach "relaksacyjnych" (sama nazwa mi się podoba), czy to ma jakiś sens, czy może raczej uciec się do innych metod jak np. suplementy diety skierowane na oczy bądź kropelki...?
    Bardzo proszę o poradę.
    Pozdrawiam.
  • Awatar użytkownika
    optometrysta.pl
    Moderator
    Moderator
    Posty: 2886
    Rejestracja: 21 sierpnia 2004, 19:40
    Lokalizacja: Rybnik
    Kontakt:

    Re: Zmęczone kierowcy oczy.

    autor: optometrysta.pl » 28 maja 2017, 22:14

    te "relaksacyjne" to nic innego jak soczewki okularowe które u dołu mają nieco większą wartość - zazwyczaj nie przekraczają 1,00 dptr, wspomagają właśnie odczytanie z bliskich odległości. Wiek nie zawsze jest wyznacznikiem korekcji. Jednak skoro miał Pan wykonane badanie, to co wyszło zatem do bliży, amplituda akomodacji itp... optometrysta nic nie powiedział, co znaczy "jak Pan chce"? Albo coś jest na rzeczy skoro skarży się Pan na dyskomfort, albo jeżeli problem nie leży po stronie możliwej do zbadania - wskazać innego specjalistę.