ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1
Ta sama wada wzroku, ten sam indeks soczewek, nowe oprawki i większa dystorsja?
  • Usunięte Konto

    Ta sama wada wzroku, ten sam indeks soczewek, nowe oprawki i większa dystorsja?

    autor: Usunięte Konto » 28 kwietnia 2017, 17:59

    Moja wada wzroku:

    OP -2,75
    OL -3,75

    Moje okulary noszone od początku roku 2016 to:

    Model oprawki: Ray-Ban RB 8582 1017 o wymiarach 51-19-140, jest to oprawka tytanowa

    Soczewki: Hoya Nulux HVL 1.6

    Okulary robione przy PD:

    OP 32,5
    OL 33,5

    Nie było to wtedy mierzone, podałem zgodnie ze starą receptą PD 65 a zostało to tak przeliczone jak wcześniej tutaj napisałem. Dlaczego tak? Nie wiem, nie znam się na tym.

    Tak wyglądają soczewki zamontowane w tej oprawce:
    Obrazek Obrazek

    Wczoraj odebrałem swoje nowe okulary i od kilkunastu godzin próbuję się do nich przekonać. Inny kształt oprawek (pomimo zwiększonej wagi są dla mnie bardziej wygodne niż te chudzinki pokazane wyżej) i inny rodzaj soczewek gdyż wymyśliłem sobie teraz aby wrócić po ponad 10-ciu latach do fotochromów.

    Model oprawki: Ray-Ban RB 6337 2509 o wymiarach 53-18-140, jest to oprawka metalowa

    Soczewki: ORMIX 1,6 TRAN, FTC SZARY CRIZAL UV K-0113764; na certyfikacie Essilor mam napisane ORMIX 1,6 TRANSITIONS VII GRAY, certyfikat TRANSITIONS również otrzymałem

    Tym razem poprosiłem o zbadanie PD w salonie optycznym gdzie zamawiałem okulary i wyszło PD:

    OP 33
    OL 33,5

    Tak wyglądają soczewki zamontowane w tej oprawce:

    Obrazek Obrazek

    Jak widać są bardziej wygięte co niestety przenosi się na zwiększenie dystorsji. Robi mi się nieco większa beczka (dystorsja beczkowa) niż we wcześniejszych Ray-Ban. Soczewki za bardzo się naprężyły podczas ich osadzania i stąd ten efekt? To moja prawidłowa obserwacja?