ODPOWIEDZ Posty: 7 Strona 1 z 1
Soczewki progresywne czy biurowe - prośba o pomoc w wyborze
  • rob14
    Forumowicz
    Forumowicz
    Posty: 2
    Rejestracja: 29 sierpnia 2013, 13:45
    Lokalizacja: Krakow

    Soczewki progresywne czy biurowe - prośba o pomoc w wyborze

    autor: rob14 » 29 sierpnia 2013, 14:05

    Witam, mam nastepujaca recepte i chcialem sie doradzic fachowcow, jakie soczewki bede optymalne w mojej sytuacji:

    do dali:
    P: sfera: +0,75, cylinder -3,75, os 15 stopni
    L: sfera -0,5, cylinder -1,25, os 178 stopni

    i do blizy:
    P: sfera: +0,75, cylinder -3,75, os 15 stopni
    L: sfera +0,25, cylinder -1,25, os 178 stopni

    czyli jedyna roznica to przejscie z -0,5 na +0,25 przy blizy. Mam 40 lat i jestem informatykiem pracujacym 8-9 godz. dziennie przed monitorem LCD i laptopem, samochodem dojezduam do pracy ok. 2x50 minut dziennie, czysami wypad samochodem na weekend ale przewaznie nie dalej niz 100-200km, dluzsze trasy sporadycznie. I zastanawim sie, czy soczewki progresywne bede wlasciwym wyborem dla mnie, gdzie jednak wiekszosc zycia spedzam przed monitorem. Czytalem, ze nowe typy progresow Free-Form maja szersze pole widzenia, ale coraz wiecej producentow sugeruje do komputera soczewki bioruwe (Essilor Interview, Zeiss Gradal, Hoya Tact 200/400 TrueForm lub Hoyalux iD WorkStyle 200/400, Szajna Office lub BIZNES 200/400 oraz JZO EXTENSO2). Oprocz dobrego widzenia i w miare jaknajmniejszego meczenia wzroku przy pracy przed monitorem, zalezy mi na tym, by bedac w domu nie trzebybylo zmieniac co chwile okularow to do czytania, to do zabawy z dzieckiem, czy do wyjscia na spacer a najlepiej byloby, gdyby w tych samych okularach dalo sie tez prowadzic samochod z tym, ze obawiam, sie, ze soczewki progresywne smniejsza komfort 8 godz. pracy przed monitorem. Do tej pory nosilem jedne okulary i bylo to wygodne, no ale coz strzelila 40-ka a wraz z tym przejscie jednego oka na lekki minus. Prosze o porade w jakim kierunku wyboru isc